قطره استریل چشمی جهت کاهش فشار چشم برای اولین بار در ایران

قطره چشمی گلوکوپروست( بیماتوپروست) جهت کاهش فشار چشم بصورت منودوز برای اولین بار در ایران توسط لابراتوارهای سینادارو تولید شد

به گزارش روابط عمومی شرکت لابراتوارهای سینادارو، دکتر حسن بایرامی مدیرعامل محترم شرکت لابراتوارهای سینادارو در خصوص تولید نخستین قطره کاهش فشار چشم در ایران توسط این شرکت اظهار داشت: خوشبختانه شرکت لابراتوارهای سینادارو امروز یکی از شرکت های دارویی موفق در زمینه های تولید قطره های تخصصی چشم پزشکی در کشور می باشد.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته خدارو شکر امروز موفق به تولید یکی از قطره های چشمی مورد نیاز بیماران در کشور شده ایم که جا دارد از حمایت های همه مسئولان بویژه سازمان غذا و دارو تقدیر و تشکر کنیم.

دکتر بایرامی تأکید کرد: قطره های مولتی دوز جهت کاهش فشار چشم برای اولین بار در ایران در شرکت سینادارو تولید شده اند و اینک این شرکت مفتخر است، تولید قطره چشمی سینگل دوز کاهنده فشار چشم ایرانی با نام ژنریک بیماتوپروست 0.01 و نام تجاری گلوکوپروست را رو نمایی نماید.

وی یادآورشد: این قطره اولین نوع سینگل دوز تولید داخل می باشد و تاکنون تمام موارد مشابه وارداتی بوده است.

مدیرعامل شرکت سینادارو گفت: از مزایای بیماتوپروست تولید شده در مقایسه با دارو های مشابه لاتانوپروست، فلوپروست و تراووپروست مولتی دوز، شکل دارویی سینگل دوز و عدم وجود پرزرواتیو در فرمولاسیون آن بوده و همچنین زمان رسیدن به پیک اثر این دارو نیز 10 دقیقه می باشد.

مدیرعامل شرکت لابراتوارهای سینادارو با بیان اینکه تولید این دارو یک افتخار برای سینادارو است، گفت: این قطره با شکل دارویی منودوز جهت کاهش فشار چشم( آنتی گلوکوم) امروز تولید و وارد بازار شده است.

لازم به ذکر است: شرکت لابراتوارهای سينادارو در سال 1342 فعاليت توليدی خود را با نام Dopar با توليد قطره های چشمی تحت ليسانس شرکت P.O.S  فرانسه آغاز کرد.

اين شرکت به سرعت در ابعاد مختلف توسعه يافت و بتدريج با توليد داروهای ديگر تحت ليسانس شرکتهايی همچون Merrell toraude, Denver chemical, Pharmaton, Aspro Nicholas گسترش يافت.

اين شرکت پس از انقلاب بر حسب تصميمات وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به گسترش خطوط اختصاصی پرداخته و توليد خود را با انواع قطره ها, محلولها و پمادهای استريل چشمی, اينهالرهای تنفسی, اسپری های بينی, قطره های بينی, ژل, کرم, پماد, لوسيونهای جلدی و آمپولها گسترش داده است.  

در حال حاضر اين شرکت علاوه بر تأمين داروهای مورد نياز بيماران داخل کشور اقدام به صدور فرآورده های خود به کشور های همسايه مي نمايد.

 

 


X