شرکت داروسازی سینادارو از رتبه 14شرکت های بورسی به رتبه 8 ارتقا یافت

شرکت داروسازی سینادارو از رتبه 14شرکت های بورسی به رتبه 8 ارتقا یافت

به گزارش روابط عمومی شرکت لابراتوارهای سینادارو، دکتر بایرامی مدیر عامل محترم شرکت لابراتوارهای سینادارو در خصوص موفقیت های این شرکت در گفتگو با روابط عمومی خوارزمی اظهار داشتند: با تلاش هیئت مدیره و مدیرعامل محترم سینادارو این شرکت موفق شده در سال مالی 1402با یک جهش مناسب براساس گزارش از شرکت های دارویی که در بورس هستند،  از رتبه 14 شرکت‌های بورسی به رتبه 8 برسد و با بزرگترین شرکت‌های تولید کننده دارو فقط 4 پله فاصله داشته باشد.                              

 

وی تصریح کرد: همچنین در 7 ماهه اول سال جاری از نظر فروش عددی نسبت به سال قبل 33 درصد افزایش و از نظر ریالی 110 درصد افزایش فروش را تجربه کرده ایم به گونه ای که شرکت توانسته در 4 ماهه ابتدای امسال ، بودجه 6 ماهه را پوشش دهد.                                    

دکتر بایرامی بابیان اینکه شرکت سینادارو با داشتن پتانسیل های لازم در زمینه تولید داروهای مهم و استراتژیک مورد نیاز بیماران در کشور با پیشینه پرافتخار 60 ساله در زمینه تولید داروهای چشمی و تنفسی فعالیتی تخصصی و فعالی را دارد، اظهار داشت: این شرکت بدلیل استقبال گسترده در خرید محصولاتش خوشبختانه جزء تراز اولی‌های صنعت تولید دارواست و دارای جایگاه بسیار ارزنده ای در این صنعت می باشد به‌طوری که داروهای آن بدون رقابت فشرده در بازار و عموما با درخواست مشتریان بدون هرگونه شرایط قابل تحویل است.

وی افزود: ما موفق به کاهش دوره وصول مطالبات شده و در بخش توسعه فروش داخلی با گسترش همکاری با شرکت‌های بزرگ دولتی، نیمه دولتی و احیای همکاری با شرکت‌های بزرگی همچون داروپخش، البرز و رازی، حجم گسترده ای از کالاهای تولیدی را در راستای اهداف والای مدیریت و به دلیل رسالت اصلی به اقصی نقاط کشور خصوصا نقاط کم برخوردار ارسال کنیم.

وی گفت: در بخش توسعه صادرات نیز شرکت به دنبال فروش داروهای مازاد نیاز کشور و با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو در بازارهای خارجی همچون عراق، افغانستان، لبنان، یمن و ازبکستان و حتی عمان و بلاروس می باشد.

دکتر بایرامی افزود: در بخش اصلاح قیمت‌ها نیز  موفق به اخذ افزایش نرخ برای حدود 52 قلم کالا از سازمان غذا و دارو شده ایم که هم اکنون نیز درخواست اخذ مجوز افزایش  نرخ 20 قلم کالای دیگر که جزء کالاهای زیان ده شرکت می باشند در دست اقدام است و دربخش ملزومات دارویی نیز اقداماتی در جهت افزایش نرخ صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین شرکت موفق به اخذ مجوز راه‌اندازی واحد آمپول از سازمان محترم غذا و دارو شده است که این امر می تواند به توسعه محصولات موجود در پایپ لاین تحقیق و توسعه شرکت شود.

مدیرعامل محترم شرکت سینادارو در ادامه به رشد سود و شاخص های مالی اشاره کرد و گفت: سود خالص شرکت در شش‌ماهه سال 1401 با مبلغ 271. 937میلیون ریال بوده که در شش ماه ابتدای سال جاری به مبلغ 2.766.226 میلیون ریال افزایش یافته و نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود195 درصد افزایش یافته که این با تلاش، کوشش همه پرسنل و هیات مدیره زحمتکش سینادارو اتفاق افتاده است.

ضمناً برنامه توسعه 2 ساله شرکت در دست تدوین است که متعاقباً پس از تأیید هیئت مدیره محترم منتشر خواهد شد.

X