نیاز امروز صنعت داروسازی کشورتولید مواد اولیه داروهای نوترکیب برپایه دانش نخبگان است

نیاز امروز صنعت داروسازی کشورتولید مواد اولیه داروهای نوترکیب برپایه دانش نخبگان است

 

به گزارش روابط عمومی شرکت لابراتوارهای سینادارو، دکتر صادق جباری مدیرعامل جوان و انقلابی شركت لابراتوارهای سینادارو در دیدار با دکتر امینی رئیس دانشکده داروسازی گفت: امروز کشور عزیزمان در بین کشورهای خاورمیانه با تلاش دانشمندان و نخبگان داروساز یکی از قدرتهای داروی به شمار می رود که این جای امیدواری دارد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز از لحاظ علم و صنعت داروسازی و تنوع تولید دارو حرف برای گفتن دارد، تاکید کرد: یکی دیگر از افتخارات نخبگان و دانشمندان ایرانی این است که در سالهای گذشته توانستند با توان داخلی برخی از داروهای نو ترکیبی را تولید کنند که این در نوع خود بی نظیر بوده و یک افتخار برای کشور عزیزمان است.

مدیرعامل شركت لابراتوارهای سینادارو در ادامه به بحث تحریم های ظالمانه داروی اشاره کرد و یادآور شد: همین تحریم های ظالمانه باعث شد تا نخبگان و دانشمندان داروساز ما از برخی داروهای نو ترکیبی که در کشور تولید نمی شد رونمایی کنند که این قدرت علمی کشور را در بحث داروسازی نشان داد.

دكتر جباري نیاز امروز صنعت داروسازی کشور را تولید مواد اوليه دارويي و داروهای نو تركيب بر پايه  دانش فنی نخبگان داخل كشور به منظور کاهش ارز بری و رفع نیاز مردم عزیز کشور بیان كرد.

  براساس این گزارش در این دیدار دکتر جباری مدیرعامل جوان و جهادی شركت لابراتوارهای سینادارو و دکتر امینی رئیس دانشکده داروسازی بر ضرورت ایجاد بستر ارتباط مناسب میان صنعت و دانشگاه تاکید كردند.

در ادامه دکتر جوشقانیان مدیر واحد توسعه، تحقیقات و دانش‌بنیان شركت لابراتوارهای سینادارو با بیان اینکه در حوزه درمان شرکت‌های دانش‌بنیان بسياری در زمینه داروسازی فعالیت می‌کنند و بیشترین تولیدات نوترکیب در این حوزه است.

در این دیدار نقشه راه همکاری فی‌ما‌بین شركت لابراتوارهای سینادارو و دانشکده داروسازی به شرح زیر ترسیم شد:

– اجرای پروژه‌های تحقیقاتی- کاربردی مورد توافق تا مرحله تبیین دانش فنی

– آموزش و تربیت نیروی انسانی در قالب ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقا توان علمی کارشناسان و محققین در راستای توليد داروهاي نوتركيب و داخلی سازی زنجيره ی توليد دارو 

– استفاده متقابل از کتابخانه‌ها، منابع اطلاع‌رسانی و محتواهای علمی-آموزشی

 

X